dinsdag 7 juni 2022

Bercianos del Real Camino


 



















Hola! Een lucht die er heel verdacht uitzag deed ons vanmorgen uitkijken naar eventuele schuilmogelijkheden. Maar uiteindelijk bleek onze vrees totaal ongegrond.  We namen daarom een variant (zoals gisteren) die wat langer was, maar zo bleven we alvast een heel eind weg van de grote baan. Onderweg in een paar kleine plaatsjes wat bijgetankt met de nodige koffie samen met een Zwitserse pelgrim en tegelijkertijd kennis gemaakt met de vroegere Spaanse landbouw, die ons werd uitgelegd door de hospitalero en zijn camarero. Eigenlijk zijn we te vroeg want op 10 juni beginnen in Sahagun de stierengevechten. We kwamen voorbij de corrida waar alles werd klaargemaakt. Ook langs de straten stonden de grote afsluitingen al klaar om de dieren te leiden. Door al dat rond kijken zou ne mens bijna verkeerd gestapt zijn. Ik stond bijna op een camion. Verderop passeerden we aan een heuvel. Precies een woonplaats van de Hobbits. Het is meer een opslagplaats voor de oogst. Je ziet ook hier en daar ronde gebouwen met hetzelfde doel.  In Bercianos hebben we  bedden met gordijntjes, heel apart en wel gezellig. 

2 opmerkingen:

  1. Weer héél mooie landschappen waar jullie doorwandelen. Toch wel om jaloers op te zijn...
    Danny, verkeerd lopen? Of was het eerder een beetje proberen vals spelen? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik die landschappen zie en de herkenbare foto’s dan zou ik zo mijn schoenen aandoen en terug vertrekken! Jullie doen dat goed, buen camino.

    BeantwoordenVerwijderen

Santiago de Compostela (2)

Vanaf hier zal ik terugkeren naar het gewone leven van alle dag, niet gewoon meer na al wat ik ervaren heb en als rijkdom opgeslagen in de w...